Ľudská hlúposť je nekonečná. Mnohí sa poučia, keď je neskoro… A hlupáci a zaplatení podliaci budú tvrdiť, že elektrické autá sú bezpečnejšie a menej horia. Čo týždeň to niekoľko veľkých požiarov, ktoré výrazne znečisťujú ovzdušie a horia hodiny. Keď budú mať všetci tieto elektrické krematóriá, tak je otázkou času, že celý svet budú pravidelne postihovať požiare a páni sa budú smiať.
Pred radnicou v Calpe, slnkom zaliatej obci na španielskom pobreží Stredozemného mora, vzbĺklo elektrické auto. Len o dva týždne neskôr starostka Ana Sala oznámila, že miestny úrad už nebude zaraďovať elektrické vozidlá do svojho vozového parku.

Starostka mesta Calpe Ana Sala 12. mája vyhlásila, že neobnoví zmluvu s mestom na nákup elektromobilov po desivom požiari, ktorý vypukol na jednom z týchto vozidiel zaparkovaných pred radnicou niekoľko dní predtým, 29. apríla. Sala pokračovala v oznámení o prenájme áut na alternatívne palivá vrátane nafty, benzínu. A to bolo všetko.
Sala neskôr tie isté dôvody zopakovala v rozhovore pre Cadena Ser a takmer o mesiac neskôr sa takéto oznámenie dostalo na titulné strany novín v celej krajine. A rozpútalo sa peklo.
Starostka svojimi poznámkami podnietila už aj tak búrlivú diskusiu. V dôsledku toho sa dostali na prvé stránky automobilových rubrík hlavných novín a odborných periodík v krajine. Všetky titulky boli rovnaké: Calpe je prvé španielske mesto, ktoré zaviedlo toto opatrenie. Toto opatrenie má významné dôsledky pre automobilový priemysel.
Rozhodnutie Madridu predstavuje podľa AutoBildu „obrat o 180 stupňov“ v stratégii elektromobilov, prinajmenšom pokiaľ ide o miestne zastupiteľstvá. Je to dôležité najmä vzhľadom na to, že problémy mali aj iné obce. Táto publikácia teda uvádza, že Madrid prežil „čierny rok“ kvôli problémom spôsobeným elektrickými batériami, pričom bolo zaznamenaných viacero požiarov. Najdramatickejší incident sa stal v Alcorcóne, kde zahynuli traja hasiči.
Starostka mesta Calpe sa zamýšľala nad tým, čo by sa stalo, keby auto, ktoré zhorelo pred jej radnicou, bolo zaparkované na mestskom parkovisku, ako je to bežné. Udalosti ako tá v Alcorcóne ponúkajú odpoveď.
Zo všetkých týchto dôvodov AutoBild uvádza, že niekoľko parkovísk v Madride začalo brániť vjazdu elektromobilov do mesta v závislosti od práva vjazdu, aby sa znížilo nebezpečenstvo. Majitelia parkovísk sa sťažujú, že vypínanie týchto lítiových batérií je drahšie a že požiare sa môžu obnoviť niekoľko hodín po uhasení.