piatok , 5 decembra 2025

Po havárii na Tesle by prežil, nebyť ťažkých popálenín po zapálení batérie elektromobilu

Havárie elektrických áut sú omnoho väčším problémom pre takmer 2x väčšiu váhu automobilu, kde batéria má okolo 1000 kg. Tým vďaka váhe sú havárie podstatne horšie ako v prípade ľahších áut.

Najväčší problém sú však batérie, tie po havárii často začnú horieť a všetko naokolo zhorí alebo má ťažké popáleniny, to bol aj prípad 40-ročného vodiča Tesly, ten utrpel ťažké popáleniny hlavy, rúk a ramien.

Kým hasiči poriešili požiar, to trvalo niekoľko hodín. Hasiči varujú, že batérie elektrických áut môžu opäť horieť po uhasení aj po niekoľkých dňoch, dokonca týždňoch. Hasiči na uhasenie tohto auta potrebovali viac ako 20 000 litrov vody. To je denná dávka vody pre 10 000 ľudí. Tu plytvanie vodou nevadí, že si polievate záhradu vodou, to už je problém. Lebo chcú, aby ste si nepolievali rastliny filtrovanou vodou zo zeme, ale plnou chemikálií z dažďa.

zdroj:
https://www.news.com.au/technology/motoring/motoring-news/aus-crew-battles-tesla-thermal-runaway/news-story/56b0b3ba39b4a04aa4bb49571c5bc51a

   Send article as PDF   

Check Also

Jeep sťahuje vyše 320 000 hybridov s lítiovými batériami po požiaroch 19 áut a vysokých rizikách ďalších požiarov. Majiteľom odporúča autá nenabíjať.

Politici a iná čvarga vie dobre, prečo si ich nekupujú a nechodia na nich. Jeep …