Zážitkový prezident Pavel a hodnotová exprezidentka Čaputová na Pohode

Títo dvaja prezidenti vedia nádherne a sofistikovane rečniť úplne o ničom. Na začiatku prezident Pavel povedal, že festival by mal byť bez politiky, ale v podstate to tak nevyzeralo. Bolo to o politike.

Zuzana Čaputová tvrdila: „Já som bola v službe všetkým.“ Čo tiež nie je pravda.

Obaja sa stretli na Pohode v Trenčíne a bola s nimi beseda. Tu je odkaz na ňu:

Café Európa: Prezidentská debata o identite v srdci Európy

Z tohoto rozhovoru citujem niektoré „prázdne“ frázy:

Exprezidentka Zuzana Čaputová: Je to určite preto, že predpokladom umeleckej tvorby a kultúry všeobecne je sloboda a umenie nevzniká z poslušnosti, ale vzniká práve na slobode vyjadrenia, slobode tvorby a samozrejme pre určitých politikov, ktorí se snažia rozšíriť svoj vplyv a moc nad spoločnosťou je kultúra a sloboda s spojená, vyrušujúca, ale aby nedošlo k omylu, že nejde iba o kultúru. Kultúra je osamoteným terčom niektorých politických tendencií a je množstvo výskumov po celom svete, že je to v podstate istý vzorec a keď se niekto snaží expandovať a rozširovať moc a vplyv na spoločnosť trebárs nad rámec ústavných zvyklostí alebo rámcov. Ako prvé je polarizácia spoločnosti. Potom niekto alebo strana alebo líder pasuje sám seba ako toho najväčšieho a najlepšieho zástupcu skutočného ľudu.

Potom samozrejme útok na viaceré inštitúcie, ktoré majú vyvažovať moc, ako sú slobodné médiá, občianska spoločnosť, súdy, verejné inštitúcie, vrátane kultúry, potom úprava noriem a pravidiel, až na konci to, čo je pozorované všade na svete je, že demokracie teraz neodchádzajú prevratmi, tankami na uliciach alebo rušením inštitúcií napríklad parlamentu a podobne. A všetko toto ostáva, ale je to pomalý a postupný proces, kedy zrazu už nehráte vo fér pravidlách a tá demokracia mení z tej skutočnej plnohodnotnej iba na tu volenú formu.

Takže kultura je súčasťou toho a je velmi důležité, aby sme ju chránili nielen kvoli jednej profesijnej skupine, ale kvůli tomu, čo kultúra v skutočnosti predstavuje a to je sloboda. A posledná poznámka možno, že kultura nám dáva aj možnosť, aby sme se akoby vcítili do pohľadu iných ľudí. Rozvíja v nás empatiu, s pochopenie z inej perspektívy a to všetko kvality, ktoré na udržanie demokracie my ako občania potrebujeme.

Novinár Erik Tabery: A jak to vidíte vy? Proč je kultura takhle v centru vlastně těch sporů?

Prezident Petr Pavel: Já musím říct, že je moc těžké mluvit po Zuzaně Čaputové, protože ona dokáže všechno tak hezky a velice přesně říct, že to, co chce pak člověk říct sám, vypadá banálně. Ale já naprosto souhlasím s tím tématem svobody.

To druhé téma, které bych možná rád zmínil, je to, že umění, ať už formou filmu, divadla, literatury, obrazu,
dokáže zprostředkovat lidem bez velkých slov hodnoty. A z toho důvodu je možná kultura pro mnohé, kteří chtějí kultury, kteří chtějí hodnoty různě překrucovat, nebezpečná. Proto asi také média a zástupci kultury jsou většinou na vrcholku seznamu, když jde o to kultury nějakým z našeho pohledu nežádoucím směrem posunout.

Zůstal bych ještě u vás. Ať chcete nebo ne, tak oba díky tomu, v jaké jste pozici nebo byli pozici, tak jste polarizující osobností. Pro část společnosti vždycky to tak bude. Jak o tom jako přemýšlíte? Jak s tím pracujete? Jestli vůbec nějak nebo na to neberete nějak ohled?

Já jsem se vždycky při besedách s lidmi a že už jsem jich absolvoval hodně, snažil dát jasné dělítko mezi nadstranický a nestranný. Protože pokud někdo začne prezidentovi vyčítat, že není nadstranický, ale přitom dává argumenty o stranění určitému druhu názorů a pak nepochopil rozdíl mezi těma dvěma pojmy.
Já se vždycky snažím být mimo soupeření politických stran, ale nemohu být mimo soupeření mezi hodnotami, protože tam svůj názor samozřejmě mám, svoji pozici mám, nemíním z ní uhýbat a v duchu takové univerzální nadstranickosti se nemíním tvářit, jako bych stál i mimo hodnoty, protože tak by to rozhodně být nemělo.

Zuzana Čaputová: Ja by som rozlišovala medzi tým, keď líder alebo aktér je polarizujúci a keď je polarizujúco vnímaný.

Myslím si, že k tomu, aby človek neposobil polarizujúco, absolútne patrí a je to v poriadku, keď je pevný a stabilný vo svojich hodnotách. Naopak polarizujúci líder si myslím, že to je iné v tom, že svoj politický prístup zakladá na využívaní emócií ako je hnev a nenávisť, prípadne dehumanizácia, keď svojho názorového oponenta berie ako nepriateľa. To sú veci, ktoré vo výsledku idú do spoločnosti ako signál polarizácie. To znamená, že líder, ktorý je pevný vo svojich hodnotách, může byť vnímaný polarizujúco, ale nie je polarizujúci zo svoje podstaty. Pokiaľ ide o moju moje posobenie, či už vo funkcii prezidentky alebo patrí to k snahe vlastne aj teraz a je to čo už naznačila a to je, že pevnosť v hodnotách, ale zároveň snaha keď som ako prezidentka republiky rozhodla v nejakej veci pri výkone svojich ústavných právomocí a snažila se to rozhodnutie vysvetliť alebo odovodniť celkom vedome mala na pamäti aj skupinu alebo skupiny ľudí mi nedôveruj. Ako som to viackrát hovorila, oni ma mohli odmietnu. Já som bola v službe všetkým.
Toto bol moj spôsob, ako som sa s tým snažila vysporiadať.

Koniec citácie z videa.

Exprezidentka už teraz nie je v politike, ale český prezident je. A nedávno médiami bol rozoberaný jeho záujem na Summite NATO. Tu je rozhovor s českým komenátorom Thomasom Kulidakisom

https://www.youtube.com/shorts/kqMbpsUy2nA

https://www.youtube.com/watch?v=jPS9Rc9PjoI

OSTRÁ reakce Thomase Kulidakise na žalobu Petra Pavla!

A vyberám z diskusie k týmto videám (aby som nebola len sama kritická):

Dvě zahraniční cesty měsíčně během dvanácti měsíců 🥵. To nás ten opoziční hradní hezoun tedy přijde pěkně draho i stou jeho placenou politružkou.

Proč tam chce být i s podporovateli? Porcuje se medvěd a rozdělují zakázky. To klidně podá i ruku odpudivé osobnosti-tak jak ho známe zaprodaný rozvědčík se převlékne. Prachy nesmrdí.

Ať jede, kdo rozhoduje a odpovídá za daná rozhodnutí.

Pan generál byl ve Francii – fotil si auta na Le Mans, byl ve Španělsku – motorky, byl v Chile, v Estonsku, Lotyšsku atd. Pokud je nám známo, nebyl současnou vládou nijak omezován. Co chce dělat na summitu gen. Pavel – současný šéf opozice, který nenese zodpovědnost za nic – dosud nevíme. Pokud reprezentovat, pak s ním pojede jistě garderóbiérka, stylista, kadeřník, masér a suflér pan Kovář, přítel po boku. Požádal dle jeho slov o 7 míst.

Záměrem je vrátit jeho sponzorům, co do něj vložili a se ziskem naplnit kapsy zbrojařům.

Podle paní Evy Filipi dnes existuje plán proti válce mezi EU NATO a Ruskem. A ten je rozpad EU.
Souhlasim s tím, protože ten zásah ÚS už je důkaz toho , že ten konflikt nebyl hranej. Vetsina tech politickych televiznich saskaren jsou divadlo. Toto ne. Pavel predstavuje to kridlo, ktere je vlastne EUdeep state – soucasny system neziskovek, zakazek, politickych pozic, vykonnych funkci, tedy EUsystem oprenej o Nemecko a na druhe strane Babiš. Ten je zase oprenej o USA….mozna uz Trumpovi židobolševici to vyhodnotili, ze dal uz by to bez celosvetovyho konfliktu neslo a tak rozpad EU na jednotlive samostatne staty berou jako z nouze ctnost, ktera jim poskytne cas na dokonceni jejich planu. Coz je celosvetovej digitalni gulag. Dobre si uvedomuji, ze to je riziko jako prase, ze se jim to muze vysmeknout, protoze ja tvrdim – ze to je pro Evropu cesta k nejrychlejsi obnove a oni to musi vedet taky, ale mozna jim nic jinyho ted nezbyva, protoze jak tvrdim od zacatku, nemaji cas. Zareagovali prilis pozde….museli obetovat Izrael. Museli vylezt z ukrytu. Dnes na žida nikdo nerekne nic dobryho. Vsichni vi kdo je to Zlo. Hospodarska vojenska blokada Íránu a vedle toho niceni vsech v okolo(Gaza, Libanon, Syrie…proto Írán nici SAE, SA, Katar…účinně se brání) v čase nefunguje tak efektivne, jak by potrebovali….proste za me ten summit v Ankaře presně o tomhle je. Spočítat šachový figurky a podle toho nastavit strategii(penize). Pavel se drzi soucasneho EUestablishmentu a Babis Trumpa.

To dává smysl. Klíč ke všemu je masívní prodej zbraní a vůbec bych se nedivil kdyby nadnárodní zbrojírenské korporace byly v rukách izraelských majitelů, kteří už roky ze zákulisí řídí zahraniční politiku USA !!!

Chce dohodit kšefty svým sponzorům – zbrojařským lobbistům, protože by nikdy nebyl prezident (ani v minulosti ani v budoucnosti), pokud by nedostal dostatek peněz na svou kampaň – ta bývá velice drahá a kdo na to nemá $, téměř jistě neuspěje.
Proto tam chce za každou cenu protlačit tu jeho 35-ti člennou delegaci. ZVYKLOST tohle rozhodně není, neboť jeho předchůdci mívali delegaci čítající několik členů.

Prezident zdůrazňuje zvyklost – s ošatným paní Evy taky porušil zvyklosti, ne ? To tu nikdy nebylo 😡

Koniec komentárov z diskusie.

Moj komentár k besede na festivale Pohoda:

Obaja: I Čaputová, i Pavel hovoria o hodnotách. Aj o kultúre. Ale nechápem, prečo potom Pohoda chcela peniaze na festival zo štátneho rozpočtu (bolo to v médiach pred festivalom, zdalo sa im málo, čo „dostanú). Veď nech im to zaplatia návštevníci v cene vstupeniek. To by som bola zvedavá, koľko by ich tam prišlo.

A je to v rozpore i s tým, ako o hospodarení v kultúre hovorí tento exriaditeľ v rozhovore nižšie:

https://popelka.blog.pravda.sk/2026/07/13/ex-riaditel-narodnej-galerie-ukazuje-kto-kradne-v-kulture/

Lebo žiť za peniaze od daňových poplatníkov, to dokáže každý. A keď v tej „kultúre“ tvoria „hodnoty“, ako tvrdí Čaputová, tak tí návštevníci kultúrnych podujatí si za tie hodnoty, ktoré im táto kultúra ponúka, určite radi zaplatia plnú cenu.

Čaputová tvrdila v tom rozhovore, že bola v službe všetkým. Ale to nie je pravda. Na Maroša Žilinku som ju upozorňovala i ja, tu je odkaz a i tak ho vymenovala. Čas ukazuje, že som mala už vtedy pravdu a Maroš Žilinka často nekoná, keď by konať mal.
Preto by som v rámci tých jej „hodnot“ úplne zrušila jej prezidentský dochodok a všetky výhody z toho vyplývajúce. Pre Slovensko neurobila nič dobré.

https://popelka.blog.pravda.sk/2020/12/10/prezidentka-zuzana-caputova-a-generalny-prokurator-maros-zilinka/

https://popelka.blog.pravda.sk/2022/09/02/zuzana-caputova-a-ustava-slovenskej-republiky/

Rovnako nekoná ani český prezident Pavel. Tiež asi nemá čas. Veď rieši podstatnejšie veci, ako summit NATO, komunikáciu s vládou, spolok Milion chvilek a podporu nemu…dokonca raz sa vyjadroval v médiach i k Stardance v Českej televízii, že by mala byť zachovaná. A samozrejme cestovanie po svete za dane občanov.
Zaujíma ho ešte Ukrajina, zbrojenie, ale Česká republika ho zaujíma len v tom zmysle, že by chcel znovu kandidovať za prezidenta. Obyčajní českí občania ho nezaujímajú, ani situácia v ČR….

Takže tí dvaja možu tak hovoriť o „hodnotách“….lebo oni dvaja majú len prázdne reči, nie skutočné hodnoty.
Oni nežijú v reálnom svete, ale vo svojej bubline. Stačí, keď prestanú ľudia platiť ich nákladný život a precitnú, ocitnú sa v realite bežného človeka. A hneď začnú inak premýšľať.

Priznám sa, že terajšie jednanie Petra Pavla mi pripadá ako nová kampaň na prezidenta na ďalšie volebné obdobie.

https://popelka.blog.pravda.sk/2026/05/07/otevreny-dopis-prezidentovi-pavlovi-sef-ncoz-jiri-mazanek-by-nemel-byt-povysen-na-generala-nektere-velke-kauzy-odmitnul-vysetrovat/

https://popelka.blog.pravda.sk/2026/06/30/milion-chvilek-nechce-vedet-o-cenzure-v-ct-a-nestaci-jim-vyjadreni-tehdejsiho-reditele-ct-2-jana-sterna-o-zastaveni-dokumentu-o-strelbe-na-filozoficke-fakulte-uk-v-praze/

https://popelka.blog.pravda.sk/2026/05/15/novinari-na-zakazku-alebo-ako-si-minister-kupoval-novinarov-za-peniaze-danovych-poplatnikov/

https://popelka.blog.pravda.sk/2026/06/08/ceska-televize-ma-velmi-dobre-vztahy-s-policii-rika-dramaturg-jan-stern-proto-vedeni-cenzurovalo-aby-se-netocil-dokument-o-zasahu-na-filozoficke-fakulte-v-praze/

https://popelka.blog.pravda.sk/2025/12/22/potrebujeme-si-vydrzovat-prezidenta/

A nakoniec pár komentárov z diskusie k prvému videu :

V kavárně spolu hovoří dva agenti. A jeden povídá. „Představ si, já jsem Slovákům ve volbách prodal blondýnu, kterou ještě rok před volbami nikdo neznal a která v životopise měla akorát to, že přemístila nějakou skládku z jednoho místa na jiné místo“ A druhý povídá. „To nic není. To já jsem zavylím českým antikomunistům prodal za prezidenta komunistickýho rozvědčíka a ještě z toho měli radost.🙂

Je strašné, kolik lidí ze sebe dobrovolně udělá nemyslící tupé stádo. Ty frenetické potlesky, výkřiky, prostě hromadné jásání, mám spojené se Severní Koreou…
A taky je strašné sledovat, jak šikovný marketing dokáže zblbnout lidi a udělat z kovaného bolševika a součásti totalitního represivního aparátu dnes přímo napojeného na zbrojařský průmysl, jakýsi morální maják.
Pí Čaputová to samé – ze skládky na Hrad.
Ti dva se hledali.

Tento marketing se jim zatím zadařil. Upřímnosti v tom není ani za mák.

DOKONALE výstižné to žlutomodré pozadí. Tam je ta přikladná demokracie.
Pan herec Štěpánek by zíral na svého vnoučka. Ona demokracie je prvořadě o ztrátě suverenity, o ztrátě práva veta, o ztrátě diplomacie a výhradně o poslušnosti ??? Demokracie je výhradně o jediném možném „hodnotovém“ názoru, ztrátě plurality, jedinečnosti ???

Dva ze stejné stáje placení a úkolovaní stejnými sponzory.

Progresivni novinari vybrali 2 ludi bez akehokolvek talentu, spravili im obrovsku reklamu a spravili z nich prezidentov. Umyvaju si vlasy a usmievaju sa. Vsetko co povedia vymysleli (progresivni) ludia co ich riadia. A hlupe masy ich uctievaju a zurivo utocia na kazdeho, kto sa opyta, co konkretne spravili pre narod.

Komu současná česká a slovenská vláda vyhovuje a komu ne ?
Odchází z Česka a ze Slovenska mladí a vzdělaní lidé nebo starší a nevzdělaní?

Presne tým? Ktorí z toho profitujú lebo nik so zdravým rozumom by nesúhlasil keď ho okrádajú. Alebo potom ešte duchom slabým kto si to nevie vyhodnotiť

Na začiatku Pavel povedal že festival by mal byť bez politiky …. Zachytil niekto aspoň jednu otázku alebo odpoveď ktorá by bola mimo politiky a nebola jednostranna?

Koniec komentárov z diskusie.

No, čo už? Oni dvaja asi iní nebudú. Len sa divím bežným ľuďom že ešte nevidia realitu, že politikom, prezidentom v podstate na obyčajných ľuďoch nezáleží. Ich reči a skutky sú veľmi rozdielne.

Doplnenie na základe diskusie o videu 15.7.2026:

Našla som to video, rovnako ako článok na centrum.cz, kde to popisovali, že prilákali davy ľudí…

https://www.youtube.com/shorts/0s25r-twtI4

Pavel a Čaputová přilákali davy na festivalu Pohoda. Lidé řeší, jestli šlo o sympatické gesto, nebo zbytečnou cestu

https://www.centrum.cz/clanek/pavel-a-caputova-prilakali-davy-na-festivalu-pohoda-lide-resi-jestli-slo-o-sympaticke-gesto-nebo-zbytecnou-cestu-244103

Citujem z článku:

Prezident Petr Pavel vyrazil o víkendu na oblíbený slovenský hudební festival Pohoda. Ve stínu letních teplot mu dělala společnost bývalá slovenská prezidentka Zuzana Čaputová. Společné vystoupení obou osobností v beznadějně zaplněném stanu vyvolalo obrovský zájem přítomných návštěvníků i bouřlivé reakce na sociálních sítích. Lidé v komentářích pod zveřejněnými fotografiemi nešetří obdivem, zároveň se ale objevují velmi jízlivé poznámky na adresu obou aktérů.

Příjezd s početnou ochrankou
Petr Pavel dorazil do prosluněného areálu trenčínského letiště s velkým dvouhodinovým předstihem. Organizátoři se ho hned po příjezdu ptali na důvod jeho vůbec první festivalové návštěvy. „Zuzana,“ odpověděl s úsměvem na rtech prezident.

Během volné procházky mezi stánky a pódii se z něj okamžitě stala vyhledávaná celebrita. Ochotně se zastavoval s fanoušky a pózoval pro populární selfie fotky. Pohyb v davu měl svá přísná pravidla a prezidenta doprovázela skupina minimálně patnácti urostlých strážců. Muži ve vojenském oblečení se služebními psy pro jistotu dopředu kontrolovali každý prostor, kam se hlava státu chystala vstoupit.

Koniec citácie z článku.

Uverejnené na: https://popelka.blog.pravda.sk/2026/07/15/zazitkovy-prezident-pavel-a-hodnotova-exprezidentka-caputova-na-pohode/

   Send article as PDF   

Check Also

29- ročný syn Jozefa Čentéša vlastní byt a rodinný dom v Pezinku bez hypotéky. Z čoho to financoval, keď jeho otec ignoroval tunelovanie VSŽ Košice?

JUDr. Jozef Čentéš, kandidát na generálneho prokurátora v roku 2020 tvrdil, že korupcia musí byť …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *